Ми раді вітати вас на сайті Лубенського районного методичного центру

Меню сайту
Структура округів
Категорії розділу
Дошкільна та початкова освіта. Методист Гайдай Л.С. [2]
Суспільно-гуманітарні дисципліни. Методист Пилипенко А.В. [0]
Математично-природничі дисципліни. Методист Яловець В.Ю. [7]
Художньо-естетичний цикл. Військово-патріотичне та фізичне виховання. Методист Пильгук Н.Ю. [1]
Виховна робота. Музейна справа. Психологічна служба. Сердюк С.О. [4]
Завідувач ПМПК. Кривенко С.А. [4]
Історія і суспільствознавство [2]
Українська мова і література [3]
Зарубіжна література і російська мова [3]
Шкільні бібліотекарі [0]
Фізична культура [1]
Спартакіада школярів [4]
Захист Вітчизни та військово-патріотичне виховання [1]
Художньо-естетичний цикл [1]
Англійська мова [0]
Виховна робота [4]
Психологічна служба [7]
Методичний кейс [6]
ЗДО [3]
Початкові класи [2]
Математика [4]
Географія і економіка [3]
Біологія, хімія, основи здоров'я, природознавство [4]
Інформатика [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінки журналу, хімія і біологія
10.16.2018, 1:40 PM
ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ПОЛТАВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ІМ. М.В. ОСТРОГРАДСЬКОГО
вул. Соборності, 64-ж, м. Полтава, 36014, тел./факс (+38 0532) 56-38-52,
E-mail: root@pei.poltava.ua, Web: http://www.poippo.pl.ua, Код ЄДРПОУ 22518134

11.09.18 № 01-22/1100 На № від



Про методичні рекомендації
щодо оформлення сторінок
журналу з хімії, біології
в 2018-2019 навчальному році

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського надсилає методичні рекомендації щодо оформлення сторінок журналу з хімії, біології в 2018-2019 навчальному році для використання в роботі (додаток).

В.о. ректора Н.В. Корягіна

Бур'ян В.І.
0505810850

Додаток
до листа ПОІППО
11.09.18 №1100

Методичні рекомендації щодо заповнення сторінок журналу з хімії
у 2018-2019 навчальному році

На першому уроці хімії в кожному класі необхідно провести іструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робиться запис тільки у «Журналі реєстрації первинного, цільового та позапланового інструктажів»(відповідно до р.IV, п.6 наказу МОН України від 26.12.2017 р. № 1669). Повторний інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями у ІІ семестрі нормативними документами не передбачено.
Тема уроку записується чітко, розбірливо, стисло відповідно до навчальної програми та календарно-тематичного планування. Запис у графі «Завдання додому» здійснюється відповідно до параграфа підручника. Такі завдання вважаються обов’язковими для кожного учня.
Видами оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії є поточне, тематичне, семестрове, річне та державна підсумкова атестація.
Для учнів 7–10-х класів необхідно використовувати критерії оцінювання навчальних досягнень (наказ МОН України від 21.08.2013 р. № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»). Оцінювання навчальних досягнень учнів 11 класів на уроках хімії слід здійснювати відповідно до загальних підходів до визначення рівня навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, відповідно до Загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів [Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ МОНмолодьспорту України від 13.04.2011 р. № 329) [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/ та наказу МОНмолодьспорту України від 30.08.2011 р. № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану» – Режим доступу http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/normativno-pravova- baza1.html
Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з датою в день проведення уроку, коли здійснювалося оцінювання учня. За наявності виправлених оцінок має стояти підпис учителя, який засвідчує внесені зміни.
Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична (без дати). При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми та динаміка успішності учнів. Тематична оцінка не підлягає коригуванню. Тематичне оцінювання школярів проводиться в кінці вивчення теми або її частини (за вибором учителя). Форма проведення тематичного оцінювання визначається вчителем самостійно (контрольна робота, тести, усне опитування тощо). Обов’язковим є проведення однієї тематичної контрольної роботи на семестр (підсумкових контрольних робіт наприкінці семестру програмою з хімії не передбачено).
Окремі навчальні години на проведення лабораторних дослідів не виділяються. Виконання лабораторних дослідів починається інструктажем з безпеки життєдіяльності, про що робиться запис у класному журналі «Проведено інструктаж з БЖД». У журналі записується тема уроку за програмою, лабораторний дослід № (за навчальною програмою). Форма проведення лабораторних дослідів визначається вчителем відповідно до стану навчально-матеріальної бази кабінету з урахуванням рекомендацій МОН України. Учитель оцінює виконання лабораторного досліду вибірково.
Практична робота є формою проведення уроку. На правій стороні журналу записується відповідний номер практичної роботи та її тема. Виконання практичних робіт починається інструктажем з безпеки життєдіяльності, про що робиться запис у класному журналі «Проведено інструктаж з БЖД» (відповідно до Листа МОН України від 17.07.2013 року «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань розроблення інструкцій з техніки безпеки проведення навчально-виховного процесу в кабінетах природничо-математичного напряму»). Оцінювання навчальних досягнень усіх учнів за результатами практичних робіт є обов’язковим.
У програмах з хімії є рубрика «Навчальні проекти», у якій наведено орієнтовні теми проектів. Протягом навчального року учень обов’язково виконує один навчальний проект (індивідуальний або груповий). Захисту проектів можна присвятити частину відповідного за змістом уроку (у такому разі в класному журналі у графі «Зміст уроку» робиться запис: «Представлення результатів навчального(их) проекту(ів)» із зазначенням його(їх) тематики) або окремий урок (якщо виконання навчального проекту відбувається на уроці у класному журналі робиться запис: «Навчальний проект» із зазначенням його теми).
Для виконання всіх видів навчальних робіт необхідно мати робочий зошит та зошит для практичних робіт. Окремий зошит для контрольних робіт можна не використовувати, однак контрольні роботи, виконані на окремих аркушах чи в зошитах і зошити для практичних робіт обов’язково зберігаються в кабінеті хімії протягом навчального року. Оцінка за ведення учнівського зошита у журнал не виставляється.
Відповідно до наказу МОН України від 14.07.2015 р. № 762 семестрове оцінювання проводиться наприкінці семестру на підставі тематичних оцінок. Річне оцінювання здійснюється за результатами семестрового оцінювання. Річне оцінювання здійснюється не пізніше 6 робочих днів після завершення ІІ семестру. При проведенні річного оцінювання результати державної підсумкової атестації учнів (вихованців) не враховуються. Коригування результатів річного оцінювання здійснюється за результатами повторного семестрового оцінювання (одного – І чи ІІ або двох семестрів), що проводиться відповідно до письмових завдань, що мають охоплювати зміст усіх тем, вивчених упродовж відповідного семестру, та графіка, що затверджується наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу. За наслідками коригування результатів річного оцінювання видається відповідний наказ керівника закладу загальної середньої освіти.
Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану закладу загальної середньої освіти. Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.

Зразок
оформлення сторінок класного журналу
з хімії

Назва предмета хімія

№ з/п Число,
місяць

Прізвище
та ім’я
учня
02

09 …

… 26

11 30

11 03

12 07

12 10

12 14

12 17

12 21

12 Тематична 24

12 І семестр Скоригована …

… …

… 07

05 …

… Тематична ІІ семестр Скоригована Річна ДПА (якщо є учні, що здають)
1 Антонюк Ольга 10 11 10 9 10 10 10 10 10 10 10 10
2 Василенко Інна 7 н 8 6 9 н 8 9 8 8 8 9 9 9 9
3 Вовненко Іван 5 н 5 7 4 5 5 5 5 6 6 6 6
4 Гринь Петро 7 8 8 8 8 н 8 8 8 8 8
5 Доценко Ігор 8 9 н 8 9 10 9 9 9 9 9 9
6 Заєць Марина 7 н 8 7 7 7 7 7 8 8 8 8
7 Коваленко Анна 10 9 10 10 н 10 10 10 10 10 10
8 Мироненко Яна 9 10 10 10 10 10 10 10 10 10
9 Соловей Сергій 9 10 9 9 н 9 н 9 10 10 10 10
10 Яценко Аліна 8 9 8 9 9 9 9 9 9 9 9 9
… …
Практична робота №1 Контрольна робота№1 Контрольна робота №2

Прізвище, ім’я, по батькові вчителя_________________¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬_________________________________________

№ Дата Зміст уроку Домашнє завдання
1. 02

09 Тема уроку. (Запис про проведення первинного інструктажу робиться тільки в окремому «Журналі реєстрації первинного, цільового та позапланового інструктажів»). Вивчити (Повторити) правила поведінки під час роботи в хім. кабінеті. Опрацювати §Х.
… … … …
25 26

11 Тема уроку. Опрацювати §Х.
Питання № 1-3 (усно), завдання 4,6 (письмово).
26 30

11 Тема уроку. Лабораторний дослід № Х. Проведено інструктаж з БЖД. (Назву теми досліду вказувати не обов’язково). Повторити §Х.
Завдання 2,4 (письмово), скласти конспект відповіді, підготувати міні-проект.
27 03

12 Тема уроку. Представлення результатів навчального(их) проекту(ів) з теми (якщо тем кілька можна зазначати тільки їх номери з навчальної програми; якщо захисту проектів відведено лише частину уроку). Читати §Х, с. х-х,
Завдання № Х письмово, створити презентацію з теми…
28 07

12 Тема уроку. Підготуватись до практичної роботи. Опрацювати §Х,
Питання № Х (усно), завдання 2,5 (письмово).
29 10
12 Практична робота №1. Тема практичної роботи. Проведено інструктаж з БЖД. Повторити §§Х-Х.
30 14

12 Тема уроку. Підготуватись до контрольної роботи . Повторити §§Х- Х, розв’язати задачі №№…
31 17
12 Контрольна робота №1 з теми: «…».
(Проведення контрольної роботи на останньому уроці семестру є неприпустимим). Повторити §§ Х- Х, розв’язати задачі №№…Підготуватись до захисту проекту.
32 21
12 Тема уроку. Навчальний проект із теми… (якщо виконання навчального проекту або захист відбувається протягом усього уроку).
… … Підсумковий урок. …


Методичні рекомендації щодо заповнення сторінок журналу з біології
у 2018-2019 навчальному році

На першому уроці біології в кожному класі необхідно провести іструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робиться запис тільки у «Журналі реєстрації первинного, цільового та позапланового інструктажів» (відповідно до р.IV, п.6 наказу МОН України від 26.12.2017 р. № 1669). Повторний інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями у ІІ семестрі нормативними документами не передбачено.
Тема уроку записується чітко, розбірливо, стисло відповідно до навчальної програми та календарно-тематичного планування. Запис у графі «Завдання додому» здійснюється відповідно до параграфа підручника. Такі завдання вважаються обов’язковими для кожного учня.
Видами оцінювання навчальних досягнень учнів з біології є поточне, тематичне, семестрове, річне та державна підсумкова атестація.
Для учнів 6–10-х класів необхідно використовувати критерії оцінювання навчальних досягнень (наказ МОН України від 21.08.2013 р. № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»). Оцінювання навчальних досягнень учнів 11 класів на уроках хімії слід здійснювати відповідно до загальних підходів до визначення рівня навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, відповідно до Загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів [Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ МОНмолодьспорту України від 13.04.2011 р. № 329) [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/ та наказу МОНмолодьспорту України від 30.08.2011 р. № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану» – Режим доступу http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/normativno-pravova- baza1.html
Лабораторні дослідження забезпечують процесуальну складову навчання біології. Прийоми виконання лабораторних досліджень та оформлення їх результатів визначаються учителем з урахуванням вимог програми, вікових особливостей та рівня сформованості навчальних умінь в учнів. Виконання лабораторних досліджень фіксується в класному журналі на сторінці «Зміст уроку». Приклад запису: «Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження будови зелених нитчастих водоростей». Програмою не передбачено оцінювання лабораторних досліджень, оскільки їх мета – набуття нових знань в процесі діяльності та формування спеціальних умінь.
Дослідницький практикум передбачає самостійну (або з допомогою дорослих) роботу учнів у позаурочний час. Програмою не передбачено оцінювання дослідницького практикуму.
Практичні та лабораторні роботи виконуються з метою закріплення або перевірки засвоєння навчального матеріалу та рівня сформованості практичних умінь і навичок. Практичні та лабораторні роботи оформляються учнями в робочому зошиті або в зошиті з друкованою основою й оцінюються. У кожного учня має бути оцінка за виконання, як мінімум, однієї з лабораторних (практичних) робіт, передбачених програмою у змісті певної теми,
– у 6 класі в Темі 1. Клітина – одна практична робота оцінюється в усіх учнів, друга – вибірково на розсуд учителя, в Темі 4. Різноманітність рослин – одна робота оцінюється в усіх учнів, друга – вибірково на розсуд учителя, в Темі 5. Гриби – практична робота оцінюється в усіх учнів;
– у 7 класі в Темі 1. Різноманітність тварин – одна практична робота оцінюється в усіх учнів, дві інші – вибірково на розсуд учителя, в Темі 2. Процеси життєдіяльності тварин – одна практична робота оцінюється в усіх учнів, дві інші – вибірково на розсуд учителя, в Темі 3. Поведінка тварин – практична робота оцінюється в усіх учнів, в Темі 4. Організми і середовище існування – практична робота оцінюється в усіх учнів;
– у 8 класі в Темі 6. Транспорт речовин – лабораторна робота оцінюється в усіх учнів;
– у 9 класі всі практичні та лабораторні роботи оцінюються в усіх учнів;
– у 10 класі в Темі 1. Біорізноманіття – лабораторна робота оцінюється в усіх учнів, у Темі 2. Обмін речовин і перетворення енергії – практична робота оцінюється в усіх учнів, в Темі 3. Спадковість і мінливість – одна або лабораторна, або практична робота оцінюється в усіх учнів, інша робота – вибірково на розсуд учителя, в Темі 4. Репродукція та розвиток – одна лабораторна робота оцінюється в усіх учнів, друга – вибірково на розсуд учителя;
– у 11 класі всі практичні та лабораторні роботи оцінюються в усіх учнів.
Перед початком лабораторної роботи учитель проводить інструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робить запис у класному журналі в графі «Зміст уроку»: Лабораторна робота № (ставиться номер роботи та тема з навчальної програми). Проведено інструктаж з БЖД. Наприклад, запис до лабораторної роботи в 8-му класі: «Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. Проведено інструктаж з БЖД». На початку практичної роботи учитель проводить інструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робить запис у класному журналі в графі «Зміст уроку»: Практична робота № (ставиться номер роботи з навчальної програми, та зазначається її тема). Проведено інструктаж з БЖД. Наприклад, запис до практичної роботи в 6-му класі: «Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Проведено інструктаж з БЖД».
Із метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів програмою запропоновано орієнтовні теми міні-проектів або проектів. Учитель може пропонувати власну тематику проектів та дослідницького практикуму. Проекти розробляють окремі учні або групи учнів у процесі вивчення навчальної теми. Форма представлення результатів проекту може бути різною: у вигляді повідомлень, презентації, виготовлення буклетів, планшетів, альбомів тощо. Проект може бути колективним і виконуватись на уроці. Протягом навчального року учень обов’язково виконує один навчальний проект (індивідуальний або груповий). Захисту проектів можна присвятити частину відповідного за змістом уроку (у такому разі в класному журналі у графі «Зміст уроку» робиться запис: «Представлення результатів навчального(их) проекту(ів)» із зазначенням його(їх) тематики) або окремий урок (якщо виконання навчального проекту відбувається на уроці у класному журналі робиться запис: «Навчальний проект» із зазначенням його теми).
Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з датою в день проведення уроку, коли здійснювалося оцінювання учня. За наявності виправлених оцінок має стояти підпис учителя, який засвідчує внесені зміни.
Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична (без дати). Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних оцінок за різні види навчальних робіт, у тому числі лабораторні (практичні) роботи. З огляду на це, у кожного учня має бути оцінка за виконання, як мінімум, однієї з лабораторних (практичних) робіт, передбачених програмою у змісті певної теми. Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. З метою об’єктивного семестрового оцінювання, яке здійснюється на підставі тематичного оцінювання, доцільно використовувати різні форми для проведення перевірки навчальних досягнень з різних тем: усне опитування, виконання самостійних робіт, тестування (письмове, усне, комп’ютерне), тематична контрольна робота. Для запобігання перевантаженню учнів не рекомендується проведення тематичної контрольної роботи з біології в кінці семестру. Обов’язковим є проведення однієї контрольної роботи на семестр. Контрольні роботи виконуються в зошиті для контрольних робіт або на окремих аркушах та зберігаються в кабінеті протягом року. Відпрацювання пропущених учнем контрольних робіт є недоцільним. Проведення семестрової контрольної роботи навчальною програмою з біології не передбачено.
Оцінка за ведення зошитів з біології в класний журнал не виставляється.
Річне оцінювання здійснюється за результатами семестрового оцінювання. Коригування результатів річного оцінювання здійснюється за результатами повторного семестрового оцінювання, одного або двох семестрів (наказ МОН України № 762 від 14.07.2015 р.).
Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану закладу. Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.

Зразок
оформлення сторінок класного журналу
з біології

Назва предмета (у 6-9, 11 класах) біологія
(у 10 класі) біологія і екологія

№ з/п Число,
місяць

Прізвище
та ім’я
учня
02


09 …


… 26



11 30



11 03



12 07



12 10



12 14



12 17



12 21



12 Тематична 24

12 І семестр Скоригована …

… …

… …

… Тематична ІІ семестр Скоригована Річна ДПА (якщо є учні, що здають ДПА)
1 Брик Ольга 10 11 10 9 11 10 10 10 10 10 10
2 Вакула Інна 6 8 6 9 8 9 8 8 8 9 9 9 9 9
3 Вовк Іван 6 5 7 4 5 5 5 7 7 7 6
4 Гринь Петро 9 10 9 8 9 9 10 9 10 10 10 10
5 Доценко Ігор 9 8 10 9 9 9 9 9 9 9 9
6 Заєць Марина 8 10 9 10 9 9 9 7 7 7 8
7 Коваленко Анна 10 8 9 10 10 10 10 10 10 10 10
8 Мироненко Яна 8 9 9 7 8 8 9 9 9 9
9 Соловей Сергій 10 9 10 11 10 10 10 10 10 10 10 10
10 Яценко Аліна 9 10 8 9 10 9 9 9 9 9 9

Практична робота №1 Контрольна робота №1 Контрольна робота №2

Прізвище, ім’я, по батькові вчителя_________________________________________________________________________

№ Дата Зміст уроку Домашнє завдання
1. 02
09 Назва теми

… … …

25 26
11 Назва теми Опрацювати § Х, виконати завдання дослідницького практикуму
26 30
11 Назва теми. Лабораторна робота № Х. Назва теми.. Проведено інструктаж з БЖД. …
27 03
12 Назва теми Опрацювати § Х
Відповісти на питання № Х – ХХ (усно)
28 07
12 Назва теми Опрацювати § Х
Питання № Х письмово
29 10
12 Практична робота №1. Тема практичної роботи. Проведено інструктаж з БЖД. …
30 14
12 Контрольна робота №1. …
31 17
12 Назва теми Опрацювати § Х. Питання № Х письмово Підготувати презентацію з теми: «ХХХХ». Підготувати повідомлення....
32 21
12 Підсумковий урок з теми … …
… … …


В.о. ректора Н.В. Корягіна
Категорія: Біологія, хімія, основи здоров'я, природознавство | Додав: yalovetsv201159
Переглядів: 300 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Методичний подіум
Друзі сайту

Вхід на сайт
Друзі сайту

Лубенський районний методичний центр © 2024
uCoz