Ми раді вітати вас на сайті Лубенського районного методичного центру

Меню сайту
Структура округів
Категорії розділу
Дошкільна та початкова освіта. Методист Гайдай Л.С. [2]
Суспільно-гуманітарні дисципліни. Методист Пилипенко А.В. [0]
Математично-природничі дисципліни. Методист Яловець В.Ю. [7]
Художньо-естетичний цикл. Військово-патріотичне та фізичне виховання. Методист Пильгук Н.Ю. [1]
Виховна робота. Музейна справа. Психологічна служба. Сердюк С.О. [4]
Завідувач ПМПК. Кривенко С.А. [4]
Історія і суспільствознавство [2]
Українська мова і література [3]
Зарубіжна література і російська мова [3]
Шкільні бібліотекарі [0]
Фізична культура [1]
Спартакіада школярів [4]
Захист Вітчизни та військово-патріотичне виховання [1]
Художньо-естетичний цикл [1]
Англійська мова [0]
Виховна робота [4]
Психологічна служба [7]
Методичний кейс [6]
ЗДО [3]
Початкові класи [2]
Математика [4]
Географія і економіка [3]
Біологія, хімія, основи здоров'я, природознавство [4]
Інформатика [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

6 клас. Основи здоров'я
10.11.2018, 1:23 PM
Урок № 5. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я
Мета уроку: з’ясувати значення поживних речовин, необхідних для підтримки нормальної життєдіяльності; ознайомити учнів з поживними речовинами, вітамінами та мінеральними речовинами, які містяться у продуктах харчування, навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров’ю; з’ясувати значення води на організм підлітка, розвивати пам’ять, увагу, мислення, навички аналізувати, пізнавальні здібності, самостійність, виховувати бажання дотримуватись правильного харчування; дбати про своє здоров’я.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, ноутбук, пазли, овочі, фрукти.
Хід уроку:
1.Організаційний момент
Привітання
Доброго здоров’я вам, любі діти!
Учні. Доброго здоров’я!
Рада вас вітати! Щастя та здоров’я всім хочу побажати.
Сьогодні на урок до нас завітали гості. Тож давайте їх зустрінемо усмішками і найкращими побажаннями.
Учні.1. Будьте красиві, як весна,
Будьте багаті, як земля,
Будьте щедрі, як осінь,
Будьте здорові, як вода.
2. Вивчення нового матеріалу
- Народна мудрість застерігає: «Щоб не трапилось біди, обережним будь завжди!» Це і буде девізом нашого уроку. Зміст цієї мудрості давайте спробуємо розкрити у процесі роботи на уроці.
-Діти, на кожній парті є зразок відомого всім продукту харчування. Вам потрібно знайти на пачці і про аналізувати склад і поживну цінність продуктів.І дати відповідь на питання. Які основні поживні речовини містяться у складі продуктів харчування? (білки, жири, вуглеводи, вода.)
Ви багато знаєте про ці речовини? А хочете дізнатися? Отже, тема нашого уроку : Значення води і харчування для розвитку і здоров’я.
Сьогодні на уроці нам потрібно зясувати в яких продуктах харчування містяться білки, жири, вуглеводи, вітаміни та вода, яке їх значення для організму.
-Проблемне запитання. Для чого щодня людина вживає їжу і п’є воду? (щоб жити; щоб бут здоровим; щоб була сила працювати, вчитися; щоб рости.)
Їжа потрібна нашому організму як паливо. Не попливе рікою пароплав, не поїде автомобіль, не здійметься вгору космічний корабель, не приїде до хворого « Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального.
Щодня людина має потребу в їжі, але без поживних речовин, які є в харчових продуктах вона втрачає сили не може активно думати і працювати. Для нашого організму потрібні ті харчові продукти, у яких є білки, жири, вуглеводи, вітаміни та вода.

Зараз вам по групах потрібно буде скласти пазли. Склавши їх ви дізнаєтесь в яких продуктах харчування містяться білки, жири та вуглеводи та в якій кількості їх потрібно вживати.

Білки - є основою організму людини, головним «будівельним» матеріалом. З білків складаються м’язи, тканини, внутрішні органи, клітини, а також волосся, нігті, шкіра. Людина отримує необ¬хідний організму білок, уживаючи тваринну й рослинну їжу.Білкові суміші вживають спортсмени з метою збільшення м’язів. Якщо організм живе в умовах хронічної нестачі білка, з’являється в’ялість і слабкість, шкіра стає блідою, волосся тонким, нігті ламкими, виникають часті застуди, алергії, дерматити та висипання, розлади травлення, загальне нездужання, швидка стомлюваність, низька стійкість до стресів.
м’ясо, молочні продукти, рибу, яйця, горіхи, боби, крупи.

Жири є одним з найголовніших джерел енергії, вони нам дають величезну кількість тепла. Найбільш необхідні для організму жири містяться у молоці та молочних продуктах, у яєчному жовтку. Корисна й олія. Нестача жирів у їжі веде до порушення ді¬яльності центральної нервової системи, знижує стійкість до різних захворювань. І навпаки, надлишок жирів у раціоні призводить до ожиріння, серцево-судинних захворювань.

Вуглеводи є основною частиною харчового раціону. Протягом життя людина з’їдає близько 10 т вуглеводів. Вони надходять в організм переважно у вигляді крохмалю та цукру. Цукор уживається і сам по собі, й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди. Крохмаль є у хлібі, картоплі, борошняних виробах. Вуглеводи — головне джерело енергії організму. Усі види фізичної праці збільшують потребу у вуглеводах. При сильній втомі кілька шматочків цукру або шоколаду поліпшать стан орга¬нізму. Надмірне споживання вуглеводів сприяє розвитку захворювань: цукрового діабету, ожиріння. Але й нестача вуглеводів призводить до низки проблем: втрати м’язової маси, зневоднення організму, погіршення настрою, депресії.
Дослід визначення крохмалю. Для того, щоб визначити вміст крохмалю в продуктах харчування потрібно скористатися розчином йоду. Якщо крохмалю багато у продуктах харчування утвориться синій колір.(картопля, хліб, рис, макарони, манка)
Вітаміни. Для нормального росту і розвитку організму необхідні особливі речовини, які дістали назву «вітаміни». Слово вітаміни походить від латинського слова «vita – «життя». Якщо вітамінів не вистачає, то людина хворіє. Вони є в свіжих овочах і фруктах. Вчені назвали їх за алфавітом А,В,С,D
У підручнику на сторінці 28 є таблиця з групою вітамінів, давайте по групах розглянемо їх. Перша група працюватиме над вітамінами групи - А, друга –В, третя –С, четверта –D. В яких продуктах харчування містяться вітаміни і яке їх значення?
На вітамінному столі містяться овочі та фрукти, які містять різні вітаміни. Вам по черзі з групи потрібно підійти до столу і взяти ті продукти, які містять вітамін вашої групи, а потім вам потрібно буде презентувати вашу групу вітамінів.
Вітамін А. Якщо ви хочете вирости, мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую з морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, гарбузом, зеленою цибулею та кропом. Відео «Вітамін А»
Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими ,добре вчитися, мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої — це картопля, капуста, горох, буряк, редис, яблука, квасоля. Відео «Вітамін В»

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди здоровими,не хворіти, я стану вам у пригоді. Мої друзі — лимон, апельсин, чорна смородина, цибуля ,часник, полуниця, малина. Відео «Вітаміни С»

Вітамін D. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Я маю для вас корисні подарунки — це молоко, яйця, сир, вершкове масло. Відео «Вітаміни D»

Зараз осінь і на кожному кроці вітаміни, а згадайте зиму і весну коли хочеться посмакувати свіжими огірками, помідорами, редискою. Як ви думаєте чи треба бігти до магазину їх купувати?
Відео «Небезпечна їжа» .

Руханка « Тостер- грінка»

Вода. Здогадайтесь, про що йдеться в словах Антуана де Сент-Екзюпері: « Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не опишеш, тобою насолоджуються, не розуміючи, що ти таке. Ти не просто необхідна для життя, ти й є життя». Так, це вода.
Вода в дорослої людини становить близько 65 % маси тіла, а в дітей — близько 80 %. Організм людини постійно виводить воду, а для поновлення запасів води треба щодня випивати 6 - 8 склянок рідини. Краще не пити одразу багато рідини , а через кожні 15 – 20 хв. За 50 років життя людина випиває 40 тонн води. Вода - еліксир життя. Вода є складовою частиною клітин всіх живих організмів. Вода розчиняє речовини, що надійшли в організм з їжею. Вода регулює температуру тіла: випаровуючись, вона охолоджує тіло, попереджуючи його перегрівання. Вода - складова їжі. Наприклад, склянка молока містить 87 % води, а скибка хліба -36%. Тривале зневоднювання організму спричиняє судоми, втрату свідомості. Позбавлення людини води на кілька днів призведе до смерті.

Перегляд відеосюжету «Вода».

Дослід РН. Кожного дня ми п'ємо воду та використовуємо її для приготування їжі. Та чи кожну воду можна вживати? У хімічній лабораторії є прилад РН метр, яким визначають якість води. Згідно гігієнічних вимог до питної води, її рН має знаходитися в діапазоні 6,5-8,5
Цікавий експеримент з водою.

Зверніть увагу діти, який у нас кольоровий урок
Проблемне питання. Як ви вважаєте , чи може колір їжі впливати на ваше самопочуття чи настрій? Така характеристика продуктів харчування, як колір, виявляється, має велике значення. Справа в тому, що за даними різних досліджень колір їжі може впливати на настрій, самопочуття, на ті чи інші органи.
Ось як можна зорієнтуватися з власним станом за допомогою їжі.
Білий колір – рис, капуста, біла риба. Знімає напругу, відганяє тривогу, заспокоює, здатний поліпшити зір.
Червоний – буряк, зерна граната, вишня, кавун, помідори. Пробуджує життєві сили, наділяє енергією й оптимізмом, звільняє від депресії.
Помаранчевий – апельсин, абрикос, персик, морква, гарбуз. Піднімає настрій, впливає на стан шкіри і травлення.
Жовтий – диня, ананас, банан, кукурудза, сир, яйця, вершкова та рослинна олія. Це колір здоров'я, він впливає на зір, пам'ять, мислення, інтелект.
Про всі ці кольри ви дізнаєтесь із буклету, який я вам подарую і ви спробуєте перевірити ці твердження.
3.Зкріплення нового матеріалу
- Кросворд. Зараз вам потрібно буде розгадати кросворд «Вітаміни». Я вам буду зачитувати загадки поживні речовини, а ви даватимите відповіді, які записуватимете в кросвард. Також вам потрібно відповісти до якої групи поживних речовин вони відносяться.
1. Сидить баба у коморі, а коса її надворі. (Морква-вітамін А)
2.Він і чорний, він і білий,
І завжди він загорілий.
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо. (Хліб- вуглеводи)
3.Моє тіло під землею,
Кучерики понад нею,
Любить мене кожна юшка,
Називаюся ... (Петрушка- вітамін С).

4.Сидить баба на грядках,
Вся закутана в хустках.(Капуста -вітамін С)
5. Рідке, а не вода, не сіють, не печуть, не варять,
а всі їдять і хвалять. (Молоко- білок, вітамін А,D)
6.У міцній хатинці Сидить по зернинці. Спробуй-но дістати. Будеш ласувати! (горіх –білки, вітамін В)
7.У зеленім картузі
На одній стоїть нозі.
Коло вуха китиця,
Золотом він світиться.
Звичка гарна, отака:
Він голівку поверта
Вбік, де сонце котиться,—
Родичем доводиться. (Соняшник-жир, вітамін С)
8. Кожуть, щоб хвороб не знати, Треба всім мене вживати. Може, ви мене й з’їсте, Тільки сльози проллєте. (Цибуля –вітамін С)

-Гра «Відгадай, що це».
Зараз ми звами пограємо у гру, яка називається «Відгадай, що це». Ви маєте вгадати продукти зав’язаними очима. Завдання перше вгадати продукти на дотик.
(Яблуко, морква, капуста, кабачок, цукерка)
Завдання друге вгадати продукти за смаком.
(Цукор, помідор, хліб, яблуко, огірок)
Завдання третє вгадати продукти за запахом.
( Цибуля, часник, яблуко, морква, буряк, груша)

Послухайте притчу «Притча про крамницю бажань».
Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала:
- Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю?
- Звичайно!
– Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток…
Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.
- Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?
- Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе.
Сьогодні ми з вами познайомилися з поживними речовинами, які прнесуть користь вашому організму. Чи вживатимете ви їх і в якій кількості залежить від вас. Якщо ви щоранку випиватимете на сніданок свіжовижатого соку то ви будете бадьорими, веселими і забудете про різні хвороби.

4.Рефлексія
Продовжіть речення . Сьогодні на уроці я зрозумів (ла), що…( треба дотримуватися режиму харчування, вживати фрукти, овочі, м’ясо, рибу, вітаміни…).
5. Домашнього завдання – Опрацювати параграф 5. Записати сімейний рецепт страви, у якій на ваш погляд багато поживних речовин.

Я бажаю вам здоров’я і пропоную всім разом зарядитися енергією вітамінним фрешем.
Категорія: Біологія, хімія, основи здоров'я, природознавство | Додав: yalovetsv201159
Переглядів: 1109 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Методичний подіум
Друзі сайту

Вхід на сайт
Друзі сайту

Лубенський районний методичний центр © 2024
uCoz