Ми раді вітати вас на сайті Лубенського районного методичного центру

Меню сайту
Структура округів
Категорії розділу
Дошкільна та початкова освіта. Методист Гайдай Л.С. [2]
Суспільно-гуманітарні дисципліни. Методист Пилипенко А.В. [0]
Математично-природничі дисципліни. Методист Яловець В.Ю. [7]
Художньо-естетичний цикл. Військово-патріотичне та фізичне виховання. Методист Пильгук Н.Ю. [1]
Виховна робота. Музейна справа. Психологічна служба. Сердюк С.О. [4]
Завідувач ПМПК. Кривенко С.А. [4]
Історія і суспільствознавство [2]
Українська мова і література [3]
Зарубіжна література і російська мова [3]
Шкільні бібліотекарі [0]
Фізична культура [1]
Спартакіада школярів [4]
Захист Вітчизни та військово-патріотичне виховання [1]
Художньо-естетичний цикл [1]
Англійська мова [0]
Виховна робота [4]
Психологічна служба [7]
Методичний кейс [6]
ЗДО [3]
Початкові класи [2]
Математика [4]
Географія і економіка [3]
Біологія, хімія, основи здоров'я, природознавство [4]
Інформатика [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Аналіз уроку
10.04.2018, 2:44 PM

Аспектний аналіз уроку (нетрадиційні (інноваційні) уроки)

 

 

Особистісно зорієнтоване навчання

 

  1. Підготовка вчителя до уроку (його задум). У бесіді з учителем з’ясовують:

  • якого значення він надає урокові в особистісному розвитку учнів; 
  • у чому вбачає завдання уроку;
  • як сам оцінює результати роботи  з окремими учнями.

2. Організація уроку. У процесі спостереження уроку визначають::

  • якою мірою вдалося  залучити учнів до визначення завдань уроку та його організації;
  • наскільки вдалою була мотивація навчальної діяльності, чи виникло в учнів бажання здобути нові знання, набути умінь і навичок (просунутися в розвиткові);
  • якою була участь школярів у організації уроку (взаємонавчання, взаємоконтроль, взаємодопомога);
  • як змінювалась діяльність учнiв на кожному етапі уроку (які пізнавальні й особистісні завдання вони вирішували);
  • як було організовано рефлексію  учнів щодо сприйнятого та зробленого на уроці.

3. Зміст уроку. Визначають:

  • які цінності, глобальні й особистісні проблеми розвитку людини й людства було покладено в основу змісту навчання і чи стали вони предметом обговорення учнів;
  • чи було надано школярам можливість порівняти й оцінити різні підходи  до того, що вивчалося на уроці;
  • чи було створено ситуацію вибору (передовсім щодо способу вирішення проблеми або розв’язання задачі), як виявили себе учні за умови вибору; як співвідносилися пізнавальна й практична  діяльність школярів;
  • якими способами пізнавальної й практичної діяльності оволоділи учні на уроці;
  • чи брали вони участь у творчому пошуку, чи досягли результату;
  • якими способами особистісного розвитку оволодівали учні (умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання й  досягнення його виконання, рефлексії тощо);
  • чи наявна була диференціація й інтеграція змісту навчання.

4. Технології навчання.  Досліджують:

  • якими методами й прийомами учитель активізував знання учнів;
  • які сучасні технології навчання застосовував учитель, яким був їхній ефект;
  • чи мало навчання діалогічний характер;
  • як було організовано самостійну творчу роботу учнів;
  • як учитель здійснював підтримку школярів у навчальній роботі;
  • як випереджувалися утруднення в навчальній роботі учнів.

5. Психологічна атмосфера уроку. Звертають увагу на:

  • настрій учнів на уроці;
  • чи не перевтомились учні, чи достатньо були завантажені роботою;
  • чи пережили  радісне відчуття успіху;
  • чи виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та учителя й учнів;
  • чи не виявлялося роздратування, взаємного незадоволення, агресивності  на уроці.

6. Професіоналізм та педагогічна культура вчителя на уроці. Беруть до уваги:

  • наскільки обізнаний учитель з віковою психологією, чи розуміє причини  поведінки й учинків дітей;
  • чи виявляє він повагу до учнів незалежно від їхніх успіхів у навчанні;
  • чи достатньо знає свій предмет і вміє  захопити ним учнів;
  • наскільки вчитель винахідливий і гнучкий у формулюванні  проблемних питань у процесі вивчення теми;
  • чи володіє вчитель  умінням вести евристичну бесіду;
  • чи не порушував учитель норм педагогічної етики, реагуючи на неправильні відповіді й помилки учнів;
  • чи виявив учитель  натхнення, фантазію, артистизм, індивідуальний педагогічний почерк (стиль).

7. Загальна оцінка уроку. Підбиваючи підсумки, констатують:

  • якою мірою сприяв урок особистісному розвиткові учнів, чи забезпечив їхній розвиток і засвоєння знань;
  • чи почувалися школярі співавторами уроку, чи були в навчанні активними й відповідальними, чи використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, чи складали власну оцінку виучуваним фактам і подіям, чи здійснювали пошукову діяльність,  чи висловлювали повагу до чужих поглядів, чи виявляли взаєморозуміння і взаємопідтримку;
  • наскільки вміло й доцільно поєднував учитель  фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною, наскільки вправно заохочував індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня;
  • чи сприяв урок здійсненню у процесі оволодівання знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.

 

 

Категорія: Методичний кейс | Додав: lrnmc2018
Переглядів: 262 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Методичний подіум
Друзі сайту

Вхід на сайт
Друзі сайту

Лубенський районний методичний центр © 2024
uCoz